Subject: FW: Muuseumi-, muinsuskaitse- ja raamatukogupoliitika kujundamise ning rakendamise strateegiliste partnerite toetamise tingimused ja kord
From: "Marju Reismaa" <[email-masked]>
To: "KUM min" <[email-masked]>
Date: Wed, 21 Aug 2024 10:13:15 +0300

Palun registreerida (vastus meie kirjale 1-11/820-1) ning edastada
teadmiseks mulle, Mihkel Kaevatsile, Kadri Kilvetile, Reesi Sillale.

Marju

From: Muinsuskaitse <[email-masked]>
Sent: Monday, August 19, 2024 1:40 PM
To: Marju Reismaa <[email-masked]>
Subject: RE: Muuseumi-, muinsuskaitse- ja raamatukogupoliitika kujundamise
ning rakendamise strateegiliste partnerite toetamise tingimused ja kord

Tere!

Aitäh kokkuvõtete eest!

Eesti Muinsuskaitse Seltsi juhatuse arvamus on, et oleme taolist
partnerorganisatsioonide rahastusmudelit ammu oodanud ja meil on hea meel,
et Kultuuriministeerium on eelnõu ette valmistanud. Eelnõu tervikuna on
meie hinnangul sobiv ja täidab eesmärki – vähendab mittevajalikku
bürokraatiat, vabastab töötajaid muudeks vajalikemateks tööülesanneteks ja
meie jaoks kõige olulisem – lubab seltsi tööplaane pikemalt ja
põhjalikumalt ette valmistada ja läbi viia. Annab kindlust tuleviku
suhtes, mis on ülioluline meie liikmete jaoks.

Oluline on, et kolmeaastasele lepingule kandideeriva
partnerorganisatsiooni põhikiri vastaks eelnõus toodud eeldustele, ja
Eesti Muinsuskaitse Seltsi puhul vastab põhikiri kõikidele ministeeriumi
ootustele ja nõuetele. Põhikiri toob välja ka selle, kes saavad olla EMS
liikmed (küsimus selle kohta, kuidas teha kindlaks, kes on ühingu liikmed)
– olenemata sotsiaalsest kuuluvusest, haridustasemest, professioonist on
EMSi liikmeks oodatud kõik, kes tunnevad huvi kultuuripärandi ja
Muinsuskaitse vastu ning kes on valmis panustama pärandi hoidu ja
kaitsesse. St kaasatud on kõik elankikkonna grupid. Nii sõnastab meie
põhikiri. EMS liikmete hulgas on ajaloo ,ehituse, Muinsuskaitse,
arheoloogia, restaureerimise jt eksperte ja spetsialiste, kes panusatavad
tegevuste planeerimisse, läbiviimisesse, talgute ja õppesõitude
juhtimisse, ja on liikmeid, kes osalevad õppimise eesmärgil ning
panustavad oma aega ja võimalusi pärandi eest hoolitsemisse. Oleme ses
osas aastate jooksul leidnud toimiva tasakaalu.

Oleme arvamusel, et kuna tegu on esmakordse muudatusega rahastusmudelis,
siis võib ette tulla ehk ettenägematuid seiku, aga neid annab kindlasti
töö käigus edaspidi arvesse võtta ja parandada.

Meie seisukoht on, et õige on käsitleda kõiki kolme valdknda võrdselt.
Palju aastaid on Muinsuskaitse kahjuks olnud ebaõiglaselt vaeslapse osas,
kuigi meie tegevus on ühelt poolt pikaaegne ja suurte traditsioonidega,
teiselt poolt oleme algatanud viimase kümne ja enama aasta jooksul uusi
tegevusi, ühinenud teiste Euroopa riikide algatuste ja seatud
eesmärkidega.

Strateegiliste partnerite toetamise eelnõu on meie seisukohast hästi
ettevalmistatud, olete küsinud partneritelt tagasisidet ja seega peaks
eelnõu olema küps vastu võtmiseks.

Head koostööd soovides,

Helle Solnask

Eesti Muinsuskaitse Selts

From: Marju Reismaa [mailto:[email-masked]]
Sent: Tuesday, July 2, 2024 12:52
To: [email-masked] <mailto:[email-masked]> ; Kerttu Männiste
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
[email-masked] <mailto:[email-masked]> ; Kai Lobjakas
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; ICOMOS Estonia
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; Tuuliki Tõiste
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
[email-masked] <mailto:[email-masked]> ; [email-masked]
<mailto:[email-masked]> ; [email-masked]
<mailto:[email-masked]>
Cc: Ülle Talihärm <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
Reesi Sild <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; Mihkel Kaevats
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Muuseumi-, muinsuskaitse- ja raamatukogupoliitika kujundamise
ning rakendamise strateegiliste partnerite toetamise tingimused ja kord

Tere!

Aitäh kõigile, kes maikuus tagasisidet andsid. Koondasin kõik kirjad ühte
faili ning jagan seda teile koos kommentaaridega, et saaksite ka teiste
organisatsioonide arvamusega tutvuda. Paar asja jäi seal üles, kus palun
täpsustada, mida silmas pidasite ja/või palun teha konkreetsemad
ettepanekud.

<https://rmitoutlook-my.sharepoint.com/:w:/g/personal/marju_reismaa_kul_ee
/EbVRUXeHhF5JgQl9NOeZAYQBPDsGlNg0qUEXmup4mmuqDg?e=qgzXNY> tagasiside.docx

Suures osas saime teie mõtteid eelnõu puhul arvesse võtta ning
seletuskirjas täpsemalt lahti kirjutada teemad, mis segadust või küsimusi
tekitasid.

Täna hommikul sai eelnõu koos seletuskirjaga teile välja saadetud
(üldmeilidele). Vabandust, et sellega siiski planeeritust kauem aega läks.

Arvamusi ootame hiljemalt 19. augustil. Palun andke teada, kui selgub, et
vajate seoses puhkustega natuke lisaaega.

Lisan siia ka igaks juhuks lingi materjalidele:

<https://eelnoud.valitsus.ee/main/mount/docList/777b0a87-0552-4743-a5d1-f7
f005882f5c>
https://eelnoud.valitsus.ee/main/mount/docList/777b0a87-0552-4743-a5d1-f7f
005882f5c

Tervitades

Marju

Marju Reismaa

muuseuminõunik

Kultuuriministeerium

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

628 2335 | 5192 7729

Suur-Karja 23 |15076 Tallinn |Eesti

 <http://www.kultuuriminsiteerium.ee/> www.kul.ee

  _____

Käesolev e-kiri võib sisaldada asutusesiseseks kasutamiseks tunnistatud
teavet. Kui te ei ole selle kirja adressaat, palun võtke ühendust saatjaga
ning kustutage e-kiri arvutist.
This e-mail may contain information which is classified for internal use.
If you are not the intended recipient of this message, please notify the
sender immediately and delete the message.